Naše djelatnosti

Opća pedijatrija

– sistematski pregledi – praćenje tjelesnog i psihoneuromotornog razvoja
– cijepljenja – pregledi i liječenje akutno bolesne djece – kliničko praćenje djece s kroničnim bolestima

Dječja neurologija - neuropedijatrija

– procjena razvoja normalnog i abnormalnog razvoja središnjeg i perifernog živčanog (neuromuskularnog) sustava u djece od novorođenačke do adolescentne dobi
– dijagnosticiranje, liječenje i kliničko praćenje paroksizmalnih epilepsijskih (konvulzivnih) i neepilepsijskih (nekonvulzivnih) napadaja u djece
– dijagnosticiranje, procjena i praćenje djece s glavoboljama
– procjena odnosno dijagnosticiranje ranih poremećaja komunikacije i ponašanja djece
– rana habilitacija djece s poremećenim i usporenim neuromotornim razvojem
– razvojna medicinska gimnastika
– dijagnosticiranje, liječenje i kliničko praćenje neurofibromatoza i drugih neurokutanih bolesti

Neurorazvojne vježbe

Ova metoda stimulacije neuromotornog razvoja primjenjuje se u perinatalno neurorizične kao i djece bez perinatalnog neurorizika, ali s odstupanjem ili kašnjenjem u usvajanju neurorazvoja. Predstavlja najrašireniju metodu razvojne habilitacije u svijetu. Osnovni princip metode zasniva se na suzbijanju odstupanja mišićnog tonusa (povišenog – hipertonusa i sniženog – hipotonusa) i trajno prisutnih primitivnih refleksa, a uz stimulaciju se omogućava djetetu izvođenje normalnih obrazaca pokreta koji potiču prijelaze iz jednog motoričkog obrasca u drugi, kao i poticanje reakcija uspravljanja i ravnoteže. Važan dio ove metode je i pravilno manipuliranje novorođenčeta/dojenčeta (tzv. baby handling) u svakodnevnim aktivnostima (oblačenje, svlačenje, dizanje, mijenjanje položaja, nošenje i dr.). Prilikom provođenja vježbi naš terapeut provodi edukaciju roditelja kako bi se što neurorazvoj što više i optimalnije poticao i kod kuće.

Edukacija za baby handling

Termin „baby handling“ označava prirodno rukovanje i postupanje s djetetom u svakodnevnim aktivnostima prilikom podizanja, spuštanja, promjene položaja, presvlačenja i nošenja. Takvo postupanje je temelj pravilnog usvajanja senzomotornog razvoja djeteta. Preporuča se za svu djecu od rođenja pa do samostalnog kretanja, a obavezno je za djecu s neurorazvojnim smetnjama. Za dolazak na edukaciju nije potrebna preporuka pedijatra, fizijatra ili neuropedijatra već osobna želja roditelja. Edukaciju u Poliklinici provodi licencirani terapeut gdje roditelji najčešće u jednom dolasku savladaju potrebne vještine.

Dječja kardiologija

– dijagnostika prirođenih i stečenih bolesti srca (srčanih mana)
– procjena i dijagnostika šuma na srcu, poremećenog ritma srca, osjećaja bolova u prsištu, pojačanog zamaranja, ataka gubitka svijesti i dr.
– preventivni pregledi djece – sportaša

Dječja alergologija i pulmologija

– dijagnostika i liječenje akutnih i kroničnih alergijskih bolesti
– urtikarija, astma, alergijski rinokonjunktivitis (peludna hunjavica – polenoza), atopijski dermatitis

Dječja otorinolaringologija

– sprečavanje čestih upala uha i posljedične nagluhosti
– procjena potrebe operativnog liječenja
– treća mandula, učestale upale ždrijela, smetnje disanja, neugodan zadah
– krvarenja iz nosa
– vrlo rana dijagnostika oštećenja sluha i slušanja

Logopedija

– procjena razvoja jezika i govora u djece
– verbalna i neverbalna komunikacija
– poteškoće usvajanja jezično-govornog razvoja
– poteškoće s izgovorom
– savjetovanje roditelja

Dječja psihologija

– psihodijagnostika
– testiranje psihomotornog i intelektualnog razvoja
– testiranje specifičnih neurorazvojnih poremećaja
– savjetovanje djece, adolescenata i njihovih roditelja/skrbnika vezano uz ponašajne i emocionalne smetnje

Dječja infektologija

– dijagnostika i liječenje širokog spektra infektivnih bolesti uzrokovanih bakterijama, virusima, gljivama i parazitima.
– bolesti nejasne etiologije, prolongirane povišene tjelesne temperature ili ponavljajuće infekcije
– kronične zarazne bolesti i njihove posljedice
– oportune infekcije kod slabijeg imunološkog sustava
– atipične infekcije
– prilagodbe kalendara cijepljenja prema potrebi djeteta

Dječja ortopedija

– dijagnostika i liječenje prirođenih i stečenih deformiteta, sportskih ozljeda te drugih bolesti sustava kretanja – praćenje razvoja obrasca hoda i prijenosa opterećenja preko stopala (spuštena stopala i ostali deformiteti stopala)
– otkrivanje pridruženih odstupanja u djece s neuromotoričkim poremećajima (npr. cerebralna paraliza, Charcot Marie Tooth i dr.)
– prema potrebi i dostupnosti sustava za kretanje, pregled se može nadopuniti i ultrazvučnom pretragom

Neonatološka ordinacija
– prvi pregled neonatologa nakon poroda kod kuće
– pregled novorođenčeta po otpustu iz rodilišta